DİĞER
“Çelenk, Kürt ve Ermeni meselelerinin üstüne de cesurca gidiyor. Kürt edebiyatçı Halit Yalçın’a referansla sorunu şöyle özetliyor: 'Kürtler yaşadıklarını, Ermeniler de öldüklerini anlatmaya çalışıyor, ama Türk sağı bunu anlamak istemiyor.'”
"Kojin Karatani, modern edebiyatın kökenlerinin manzaranın keşfine dayandığını ileri sürer. Türk şiirinde manzaranın keşfi Faruk Nafiz Çamlıbel’in şiiriyle ortaya çıkmaktadır. Manzaranın ortaya çıktığı, hemen hemen kimsenin yabancısı olmadığı bu yapıt, kuşkusuz 'Han Duvarları' şiiridir. 'Han Duvarları', kompozisyon ve yapı bakımından sağlam bir şiirdir."
Kendimi hep Varlık'ın yazarı olarak gördüm. Her ne kadar Memet Fuat'ın yönettiği Yazko Edebiyat'ta “gerçek anlam”da yazarlığım başlamışsa da, yazarlığımın “şekillendiği” yer Varlık dergisidir
Varlık dergisi tarafından verilen Yaşar Nabi Nayır Gençlik Ödülleri'ne bu yıl öykü dalında Semih Öztürk, şiir dalında ise Enver Ali Akova layık görüldü...
Kuşkusuz önce şâirdi Enver Ercan, az sayıda şiir yayınlasa da yalınlığın, sözcüğün ustasıydı. Yetiştirdikleri, özendirdikleri çoktur. Edebiyatımıza katkısı büyüktür
Onlarca yetenekli genç yazar ve şaire; özenle -hoşgörüyle kapı açmış, gönül yordamıyla yol göstermişti: Helal olsun kardeşim!
İyiydi Enver Ercan. Sevmeyi, yaşamayı, oturup kalkmayı, edep ve cesareti bilir, eğilmez ama kof slogana bel bağlamazdı. Doldurma bilgi değildi yaşadığı...
Varlık Dergisi genel yayın yönetmeni, Yasakmeyve Komşu Yayınları imtiyaz sahibi şair Enver Ercan hayata veda etti...
Kişisel Direniş Kitabı’nda edebiyattan güncel siyasete pek çok konu üzerine denemelerini toplayan Enver Aysever: Baskı düzeni biraz geriledi. Ama salt iktisadi ölçülerle hayatı algılayan seçmenler var. Bu insanların özgürlük sorunu olmalı önce
© Tüm hakları saklıdır.
↑ Yukarı çık